مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 27 اسفند 1396 ساعت 16:402018-03-18سياسي

یک سال مصیبت و توجه برای "زغال سنگ"


چهار حادثه دلخراش، بیش از 40 قربانی، ایجاد حساسیت مثبت و اجرای چند طرح کلیدی، خلاصه ای گویا از سال 1396 برای زغال سنگ ایران بود.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، بهار سال 1396 برای زغال سنگ مصیبت بار شروع شد، چرا که در اردیبهشت ماه این سال معدن زغال سنگ زمستان یورت آزاد شهر استان گلستان به خاطر برخی کمبودها و بی توجهی ها به مسائل امنیتی دچار یک انفجار مهیب شد که طی آن 44 نفر از معدن کاران جان خود را از دست دادند.

این حادثه چهار وزیر و شخص رییس جمهور را با خود به محل معدن کشاند و چشم مردم ایران تا یک ماه پیگیر مفقودین و جاباختگان این حادثه بود که همین امر موجب شد تا حادثه یورت نقطه عطفی شود تا توجه ها در سطح قوای حاکمیتی به شکل جدی به موضوع ایمنی معادن به خصوص معادن زغال سنگ جلب شود.

اولین واکنش رسمی حادثه معدن زغال سنگ دستور فوری محمدرضا نعمت زاده - وزیر وقت صنعت، معدن و تجارت – برای تشکیل کمیته حقیقت یاب حادثه و رسیدگی به وضعیت معدنکاران و خانواده قربانیان.

این دستور پس از سه ماه و روی کار آمدن محمد شریعتمداری در مسند وزارت صنعت، معدن و تجارت مجددا تایید و ابلاغ شد که البته گزارش کمیته حقیقت یاب هرگز به شکل رسمی در اختیار افکار عمومی قرار نگرفت.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

یک سال مصیبت و توجه برای "زغال سنگ"

یک سال مصیبت و توجه برای "زغال سنگ"